Verhalenwandeling door het Oostelijk havengebied

25 maart 2012

Echt Amsterdam, maar dan nieuwe stijl.

.<br />Foto: Tiny van Langen

.
Foto: Tiny van Langen

Copyrights: Alle rechten voorbehouden

Wat moet je je zelf daarbij voorstellen ? Beelden uit het verleden komen daarbij voor de geest. Enorme pakhuizen, loskades, hijskranen enz. Ja, de Oostelijke eilanden roepen nog wel duidelijke herinneringen op, maar een geheel nieuwe woonwijk daar waar vroeger schepen werden gelost, is nieuw voor mij.

Bij het bezoeken van Sail Amsterdam, langs de waterkant lopend, lieten al die nieuwe bouwsels (soms zelfs over restanten van oude pakhuizen gebouwd) al zien dat er veel veranderd was in deze buurt.

Vol vertrouwen in de onvolprezen Jo Haen die steeds van elke wandeling een feestje maakt, stond ik dan ook om 10.45 uur paraat op het verzamelpunt bij het Lloyd Hotel. Ooit heb ik daar nog meubelen geleverd, maar toen was het nog een gevangenis.

't Zonnetje brak door en ja hoor, daar kwam Jo al aangefietst. Na een hartelijk welkom was de groep al snel compleet en kon de wandeling een aanvang nemen.
Alles was nieuw voor mij en ik viel ook van de ene verbazing in de andere. Veel gevarieerde bebouwing met opmerkelijk veel planten en bloemen voor of bij de huizen. Verder veel water en bootjes. Echt Amsterdam, maar dan nieuwe stijl !
Uiteraard had Jo weer een heel boekwerk met verhalen mee waaruit ze regelmatig een smakelijk verhaal voorlas.
Ook wat ernstiger zaken kwamen aan de orde, zoals bij het monument voor Keesje Brijde duidelijk werd. Het dramatische verhaal maakte althans op mij veel indruk.

Verder langs sierlijke bruggen en wonderlijke huizen waarbij een dubbel huis opviel omdat de helft daarvan diende als omlijsting van een boom. (hoezo woningnood ?)
Alle medewandelaars genoten, mede door het prachtige weer, zichtbaar van de wandeling.
Na afloop nog gezellig met z'n allen koffie drinken in het Loydd Hotel wat een perfecte afsluiting was van weer een prima wandeling.

Copyrights: Alle rechten voorbehouden

1992 keer bekeken

Bekijk meer afbeeldingen

.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: Tiny van Langen
.
Foto: Tiny van Langen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: John Haen
.
Foto: John Haen
.<br />Foto: Tiny van Langen<br />.
.
Foto: Tiny van Langen
.

3 reacties

Voeg je reactie toe
Tiny van Langen

Oostelijk Havengebied

Natuurlijk kan ik niet achterblijven.
Bessel het is een leuk geheel geworden.
Welk deel van Oost hebben we nog niet gehad?
Ben benieuwd naar de volgende verhalenwandeling van Jo!

Groetjes,

Cor en Tiny

mary timman

Wandeling 25 maart 2012

Mooi en goed verslag van de wandeling,

groeten Leo en Mary

John Haen

Oostelijk Havengebied 25-3-2012

Leuk veslag - goed gedaan Bessel.

Tot de volgende keer.

Groetjes van JOHN

John Haen