In 1960 bezweken het postkantoor, een kapperszaak en de boekwinkel van Lintveld aan de Middenweg onder de slopershamer. De Kamerlingh Onneslaan moest aangelegd worden.
Het moderne verkeer eiste grote doorgaande wegen.
Het postkantoor verrees in nieuwe gedaante even verderop langs de Kamerlingh Onneslaan ,evenals een winkel van C&A. De boekwinkel van Lintveld kwam niet meer terug net zo min als de kapperszaak.
De T-splitsing van de Middenweg en de Hogeweg werd een heus kruispunt. De verkeersveiligheid op het kruispunt kwam onder de hoede van stoplichten. In het begin was het wennen voor veel automobilisten, die uit de stad kwamen dat er een kruising was. Het ging dan ook geregeld fout. Er belandde wel eens een auto bij de firma de Boer tussen de radio’s en televisies.
Voor ons, katholieke middelbare scholieren betekende de opening van de Kamerlingh Onneslaan de mogelijkheid een andere route naar school te nemen. We konden nu niet alleen via de Ceintuurbaan naar het Ignatius Gymnasium, maar ook via de Apollolaan. Een veel veiliger route. Niet meer langs het Oosterpark, het OLV-gasthuis, en de Ceintuurbaan. De straten waren daar smal en de tram reed er. Een medescholier kwam tragisch om het leven bij een ongeluk op de Ceintuurbaan.
Onze nieuwe route kende weinig gevaarlijke punten. Op de Berlagebrug was het rustig, nog maar weinig auto’s verlieten de stad via de Rijnstraat. Op de Apollolaan was het heerlijk fietsen. De nieuwe route had nog een ander voordeel. Die leidde namelijk langs de school Fons Vitae, de tegenhanger van het Ignatius ( voor meisjes). Wanneer je geluk had kon je met een meisje op fietsen naar school.