Mijnheer Jansen geeft liever persoonlijk gereedschapsboekjes aan klanten mee die het desbetreffende artikel willen kopen. Een jaar of 20 geleden was er echter een populaire folder over tuinartikelen met de naam 'Hendrik-Jan de Tuinman' en daar liet de firma Jansen wel hun naam op drukken alvorens de folder mee te geven. De ervaring leert "kwaliteit bewijst zich en we zijn zes dagen per week open, dan maken de klanten zelf wel reclame voor je."
Mijnheer Jansen gelooft tevens niet zo erg in winkeliersverenigingen: "Winkeliers onder elkaar is een ramp, iedereen weet het altijd beter en vergaderingen ontaarden vaak in eindeloos geklets. Ook was er altijd frictie tussen de mensen van het eerste gedeelte van de Pretoriusstraat en het tweede gedeelte, ik weet niet waarom."
In zijn ogen is het vooral van belang om service te geven en geen oude grieven te koesteren. Een man die hij 25 jaar geleden achterna zat wegens winkeldiefstal is nu gewoon weer klant.
Klanten die altijd op het laatste nippertje komen, "vaak zijn het degenen die het dichtste bij wonen", worden beleefd geholpen, want "het leven is geven en nemen en ik kijk niet precies op de tijd."
Het winkelpand is in de loop der jaren diverse keren verbouwd, zo is het pand op nummer 86 erbij getrokken en is het magazijn naar de tuin verplaatst, is er een hele gereedschapswand geplaatst die op slot kan en is de hele voorgevel gerenoveerd.
Mijnheer Jansen heeft goede hoop dat de zaak nog lang voort zal bestaan, want zijn zoon helpt ook graag in de winkel en heeft belangstelling voor techniek.