Echo bij sneeuw

'Geheugenflits'-idee / fotoverhaal > ga sneeuw-wandelen

blik op sneeuw

blik op sneeuw

> Zing met Juf Roos. Het is winter, bibber bibber โ€ข Liedje https://www.youtube.com/watch?v=dIXHhQHweg8

Buiten is het koud en het is corona-tijd, de mensen zitten binnen. Schaatsen uit het vet? Misschien kan er geschaatst worden. Het wordt 20 graden onder nul. Mijn kleine balkon is in orde, de planten staan nu op het matje in de huiskamer. Ik zag dat de lieve Narcis Cyclamineus van verleden jaar weer hun kopjes uit de aarde steken. Mijn camperino heb ik verplaatst en staat nu voor de deur. De reserve-flessen mineraalwater heb ik er uit gehaald. Ik zal tot maart-april moeten wachten om weer op stap te gaan. Vrienden bezoeken die ik 'zo lang niet heb gezien'. Dit is ook voor mij het herhaal-verhaal in covid-tijd. Resonantie, emotionele meebeleving, weerklank vinden, vormen de echo's bekend bij ons allemaal. Samen bespreken we 'op 1,5' HET onderwerp. We luisteren naar elkaar, we gaan terugkoppelen, echo-en over wat we horen en wensen elkaar oprecht, betere tijden. Hoop.

Van Peter H. hebben we het 'Geheugenflits'-idee met tips voorgeschoteld gekregen om te gaan sneeuw-wandelen. Ja, geweldig goed voor de mens. Een fotografie-tip* die รกltijd geldt > ga met mooi licht op pad. Ga terwijl de sneeuw nog valt zodat je pad nog mooi wit is, zonder voetsporen of ga nรก het sneeuwen zo snel mogelijk de deur uit. Gebruik licht van opzij. Desnoods ook van lantaarn, raam of etalage.

Een stevige mannenstap doet de gevallen sneeuw knisperen alsof de man door gebroken glas loopt. Stilletjes valt de sneeuw en ook dat kun je horen. Het hangt af van de kracht van de wind. De lucht in de sneeuw maakt de stilte *. Ja, zo fijn buiten en ik heb mooie foto's gemaakt.

``````````````````````````````````````````````````````````````````

ย 

- klinken.https://www.blog.tirol/nl/2020/12/feiten-over-sneeuw/ *

- lees ook van Anneke Koehof https://geheugenvanoost.amsterdam/page/14499/schaatsen-met-%C3%A9%C3%A9n-been

- of maak een haiku als deze van Shirรณ:

De morgen breekt aan;

en de storm van vannacht is

in sneeuw begraven.

info op: https://geheugenvanoost.amsterdam/page/75050/oproep-haiku-tanka-pantoum

https://www.kamera-express.nl/fotograferenindesneeuwtips?

Copyrights: Alle rechten voorbehouden

271 keer bekeken

Bekijk meer afbeeldingen

winter-blik op hof
winter-blik op hof
de stilte spreekt ..
de stilte spreekt ..
we kunnen overal glijden
we kunnen overal glijden
net een mens
net een mens
blik naar beneden in het hof
blik naar beneden in het hof
lege zitplaats
lege zitplaats
werkeloos
werkeloos
door een spiegeling bekijken
door een spiegeling bekijken
spiegelen en golven van het uitzicht
spiegelen en golven van het uitzicht
de plantjes staan op mat / binnen
de plantjes staan op mat / binnen